stermini  /-mì-/  ster|mi|ni  [CO]

  1. s.m. copament sistematic di un grant numar di personis o in câs di altris viventsvie pal 1477, la marmaie dai Turcs a son capitâts ca in Friûl, […] a àn fat un stermini di nemâi e di cristians (Nin dai Nadâi, I Turcs sù pe Tresemane)
    Sin. distermini , maçalizi , stragje , stragjo , massacri
    Var. estermini
    1. distruzion massive ancje di alc che no sedin individuis viventsdabon che mi svergonzi di sei fra tante indolence, fra int, che sta indiferent cu lis mans tes sachetis a chest stermini de campagne (Giuseppe Ferdinando del Torre, Il contadinel. Lunari par l'an 1871)
  2. s.m. grande cuantitâtbinaris che e rivavin di diestre e di çampe, passant dentri un stermini di casopis bassis, cuviertis di stranc, sblancjadis di nêf (Pieri Menis, Il «miracul» di un ûf); surîs a miârs e un stermini di furmiis, che la jarbe e je dute nere (Alan Brusini, Un dai pôcs)
    Sin. sdrum , sdrume , sglavin , distermini , stragje , sdrumarie , sdrumerie , tasse1 , slac , stragjo , disio , desio , disordin , sdavàs , sfulmin , slavin , grum , mont1 , folc , pestefruce , slavine , sglavine , maree , mac , lavine , flagjel , côl , sac , baûl , straviodi2 , dilembo