lezion  /-òn/  le|zi|on  [FO]

  1. s.f. azion di insegnâ, intune volte e intun timp limitât, spec. in maniere ripetude dilunc di un cors300 oris di insegnament, dividudis in: 85 di lezion frontâl, 115 di laboratori pratic e 100 di tirocini e di elaborât finâl (Patrizia Pavatti, La tutele de lenghe furlane a scuele); i tornavin tal cjâf tant che intun sium lis lezions di storie de sô prime zoventût (Roberto Ongaro, Il muc); o ai di preparâ la lezion par doman (Gianni Gregoricchio, Trê feminis)
    1. dade di timp che si insegne intune volte, pal solit di une orela ricreazion e je tra la tierce e la cuarte lezion
    2. ripetizion privadeo varessin voie di domandâi se e podès dâ cualchi lezion di talian ai nestris doi zimuluts, vignûts de France (Pieri Menis, Sul agâr); in chê volte no jeri ancjemò laureade e o tiravi indenant cu lis lezions privadis (Gianni Gregoricchio, Trê feminis)
    3. insegnament che nol inten materiis ordenariis di scuelecjapâ lezions di tenis
    4. conference dedicade a un ciert argoment, ancje fûr des istituzions scolastichis o di un corsla mê lezion e vûl jessi la storie "resonade" di cemût che […] il SNP [Scottish National Party] al è passât dal prefìs telefonic a une maiorance assolude (Sergio Cecotti, Il risultât eletorâl dai partîts di identitât teritoriâl - A case study: Scottish National Party)
  2. s.f. spec. tal pl., scrits a stampe o a man e produsûts in forme fotostatiche, di insegnaments academics, doprâts pai esams, o ancje notis di studentslis fotocopiis des lezions di biologjie
    Sin. dispense
  3. s.f. (fig.) cualsisei esperience che e puedi insegnâ alcvêso za viodût tant che vi basta e jo speri che la lezion us sarà somamenti salutâr par duta la vita (Zuan Luîs Filli, Il diau sul Studeniz); dopo la mareose lezion che lu veve tant scuintiât in citât, la vite i tornave ancjemò une volte a ridi sperançose (Roberto Ongaro, Cretevierte)
  4. s.f. (fig.) esempli, spec. positîfdi lui [Agnul di Spere] o vin vude une grande lezion sul mût di lavorâ e sul mût di compuartâsi (Erika Adami, La olme di un grant furlan)
    Sin. spieli , esempli
Polirematichis e espressions idiomatichis Proverbis:
  • la lezion plui imprimude e je chê imparade a sôs spesis