documentari  /-à-/  do|cu|men|ta|ri  [CO]

  1. adi. che si fonde su documents, che al à a ce fâ cui documents, che al covente par documentâ e v.i.la impuartance documentarie dai Comentaris e ven confermade dal confront cun memoriis, diaris e testemoneancis di altris protagoniscj (Giovanni Pillinini, Zuan Batiste Cavedalis - Une vite esemplâr); la Biblioteche Civiche di Udin […] ent di conservazion di colezions documentariis di straordenari interès par dut il Friûl (Federico Vicario, Documents de Ete di Mieç pal studi dal furlan antîc)
  2. s.m., adi. filmât che al ilustre fats, fenomens e v.i. par divulgazion, informazion o didatichetal diari di viaç di Carlo Della Vedova e Luca Peresson si zonte une altre pagjine: Umkomaas, Sudafriche. Dopo di Colonya Caroya (Argjentine, 1998) e Charleroi (Belgjiche, 2006), il tierç documentari su la emigrazion furlane al è sbarcjât su la estreme ponte dal continent african (Christian Romanin, Un cjanton di Friûl tal forest); al vignarà proietât al cine "Visionario" di Udin, il film documentari "Friûl: viaç te Storie" (Fabian Ros, Il prin film documentari su la storie dal Friûl)
  3. s.m. [BF] scrit descritîf che al da informazions, dâts, che al documente un fatil deputât T. Tessitori al à publicât un documentari par mostrâ lis tapis che e à fat la cuistion de Regjon Furlane, di in chê volte che je stade dismote, fintremai al ricognossiment da la Assemblee Costituente (Josef Marchet, Logjiche e politiche)