chimic  /chì-/  chi|mic  [AF]

  1. adi. de chimiche, de composizion de materie e dal so studilis corintis eletrichis origjinadis dal contat tra metai di specie chimiche diferente (Lorenzo Marcolini, Lis celis organichis nanostruturadis)
  2. adi. otignût midiant di procès e reazions fatis sucedi in mût artificiâl tra elements che a componin la materieune biele tasse di sacs di ledan chimic (Riedo Pup, Jessi miliardaris e no savêlu)
    1. che al prodûs efiets in graciis des proprietâts dai elements che a componin la materie e des lôr reazionsarmis di distruzion massive, armis nucleârs, biologjichis o chimichis (Mainardo Benardelli, Lis vueris dal dì di vuê)
  3. s.m. sienziât che al studie la composizion de materie o tecnic che al è bon di fâ reagjî tra di lôr i elements che a componin la materiebenzà sui prins dal '900, il chimic svedês Svante Arrhenius si faseve plui di cualchi domande in merit aes consecuencis che lis emission di gas, produsudis de intense e cressinte ativitât industriâl, a podevin vê su la atmosfere (Matteo Mazzolini, Autonomie energjetiche nol vûl dî autarchie)